פלטפורמה לעורכי דין המאפשרת אינטראקציה בין עורכי הדין ובין לקוחות פוטנציאלים וקיימים.
עורכי דין
דרג אותי
ניקוד .0
אינדקסים ולוחות
אינדקס עורכי דין
שרותים משלימים
לוח הצעות עסקית
לוח מודעות כללי
עורכי דין באתר
עו"ד גיל איכבום
עו"ד יאן ברנדר
עו"ד ויצמן, מנחם ושות' משרד עורכי דין
עו"ד דוד משה-חי
עו"ד רן אגוזי
עו"ד רונן גריסרו
עו"ד דוד פייל
עו"ד שיר וינברג
עו"ד אליעזר אדם
עו"ד יעקב קופנהגן
 >>   >> 

שרות כוכבית 90 או טייפ מנהלים?

(08/02/2010)
דורון בלדינגר<br />מומחים וחוות דעת
מאת דורון בלדינגר
מומחים וחוות דעת

לא מחובר

ראשית ולמען הדיוק וההגינות, אציין שלא יצא לי להשתמש בשרות "כוכבית 90", אך בהחלט יצא לי לייעץ ולפתור בעיות לכאלה שהשתמשו בו. מאמר זה נכתב לאחר מבזקון אינטרנט שהובא לידיעתי, המופיע בקישור זה.

 ולהלן דעתי בעניין:  השרות יפה ונחמד עד שבאמת צריך את ההקלטה.

לא אכנס בדברי לעניין עלויות השרות, הרי שאם השרות הזה, באמת ובתמים, היה עונה על הסוגיות המצוינות להלן, אזי באמת יכול להיות שזה היה שווה את העלויות, אך במצב הנוכחי, אני בכלל לא בטוח שהשרות עצמו יעיל ומוצדק.

להלן מספר בעיות שעליהן לא יספרו לכם ואותן חשוב שתדעו, לפני שתעשו שימוש גורף בשרות:

א. ההקלטות שלכם נשמרות לתקופה מוגבלת ואז נמחקות!!!  כפי ששמעתי מלקוחותיי, מדובר על  14 יום בלבד, בתקנון השרות, כפי שבדקתי ביום 27.2.09, מדובר על עד 21 יום.

ב. שמירת ההקלטות, היא בדיוק כמו בתא קולי של בזק לצורך העניין, ההקלטות שלכם לא מאוחסנות במכשיר שלכם, הן יושבות על שרת מסוים של החברה נותנת השרות ואתם צריכים למשוך אותן אליכם. אם יש בעיית תקשורת או אחרת, לא תצליחו למשוך את ההודעות - החברה מסירה אחריותה בעניין תקלות בהפעלת השרות, לגבי בעיות קליטה וכיסוי באזורים מסוימים ולגבי תלונות בכלל – זה חלק מתנאי ההסכם אותם תאשרו ברגע ההתחברות לשרות.

ג. רצוי לברר נתונים נוספים לגבי אורך זמן ההקלטה, האם אין הגבלה בעניין זה, כי לדעתי יש... הקובץ חייב להיות מוגבל בנפח על מנת להעבירו כמיסרון בהמשך (עניין זה משפיע ישירות על משך זמן הקלטה). עניין זה יכול להוות בעיה חמורה במצבים של הקלטה ממושכת. גם אם חברת הסלולר תפצל את הקובץ למקטעים לשם שליחה...  אז אתם צפויים לבעיה בנוגע לקבילות ההקלטה.

ברגע שהקלטה חולקה למקטעים / למספר קבצים, היא כבר לא נחשבת להקלטה רציפה עם כל מה שמשתמע מכך לעניין קבילותה כראייה אותנטית (בעניין זה עלולה לצוץ השאלה לגבי "בישול" הקלטה).

ד. מבחינה טכנית המיקרופון של המכשיר הסלולרי לא מתוכנן להקלטה סביבתית, המיקרופון במכשיר הטלפון (רגיל או סלולר) מיועד להקלטת הסביבה הקרובה, היינו כשאתם מדברים בסלולר, רגישות המיקרופון היא כזו שמאפשרת שישמעו אתכם בברור ועם מינימום רעשי רקע, כלומר רעשי הסביבה מונחתים משמעותית. לכן עצם הפרסום לאפשרות השימוש במכשיר הסלולרי לשם הקלטת הסביבה, הוא מוטעה ביסודו ומטעה את הציבור. מי שבונה על כך שישתמש במכשיר הסלולר כטייפ מנהלים טועה טעות חמורה.

לכן, לסיכומו של עניין, השרות 90* הינו שרות נחמד לצורכי משחק או אף למקרה של "אין ברירה", אך בטח שלא כפתרון לצורכי תיעוד והקלטה, שתעמוד במבחן נשק יום הדין ותשמש אתכם בשלב ההוכחות על דברים שנאמרו או לא נאמרו.

זכרו:

חוסר יעילות ו/או קבילות הראיות בתהליך ההוכחה בבית המשפט, נובעים משתי סיבות עיקריות:

א. איכות הצילום ו/או ההקלטה הינה ירודה ולא ניתן להסתמך עליה בשלב הטעונים.

ב. הראייה אינה עומדת במבחן האמינות ו/או המקוריות (חשודה בעריכה / "בישול").

רוצים להקליט בצורה מסודרת? - טייפ מנהלים הוא הפתרון וכמה שיותר מקצועי ואיכותי כך טוב יותר.

מגוון המכשירים הינו רחב ביותר, ישנם איכותיים יותר ואיכותיים פחות וכתוצאה מכך גם טווח המחירים הינו בהתאם.

ואם כבר הקלטתם בסלולר ועכשיו נתקלתם בבעיות כגון:

שצד אחד נשמע טוב והצד השני חלש / שיש הרבה רעשי רקע / שהסאונד מקוטע.

אם אתם צריכים להגיש תמלול של הקלטה ולא ניתן לתמלל אותה בגלל איכותה הירודה - עדין יש פתרון.

טי.וי.קליפ - חקירות משפטיות.

בקרו באתרנו: www.tvclip-fi.co.il

נכתב ע"י : בלדינגר דורון, מהנדס אלקטרוניקה בהתמחות תקשורת,

מומחה בניתוח וידאו וסאונד לתחום החקירות והמשפט הפלילי, מגיש חוות דעת ומשמש כעד מומחה בבית המשפט.



דורון בלדינגר.

מהנדס, מומחה בניתוח וידאו וסאונד

לתחום החקירות והמשפט הפלילי




תגובות חברי הקהילה   (0 תגובות)
אין תגובות
2009 © עורכי דין - ReadLaw כל הזכויות שמורות ל