פלטפורמה לעורכי דין המאפשרת אינטראקציה בין עורכי הדין ובין לקוחות פוטנציאלים וקיימים.
עורכי דין
דרג אותי
ניקוד .0
אינדקסים ולוחות
אינדקס עורכי דין
שרותים משלימים
לוח הצעות עסקית
לוח מודעות כללי
עורכי דין באתר
עו"ד שלי גרשט
עו"ד דמיטרי אניקין
עו"ד יואב רונקין
עו"ד יצחק יצחקי
עו"ד דיקלה ברנס
עו"ד בנימין בן נתן
עו"ד אלי ביבי
עו"ד גילה עיני
מתמחה HACKER HACKER
עו"ד פלילי יפעת כהן
 >>   >> 

כרטיס לקוח במערכת הנהלת חשבונות במשרד עורכי דין

(31/03/2011)
ישראל לב-ארי<br />שירותי מחשוב
מאת ישראל לב-ארי
שירותי מחשוב

לא מחובר

לאחר שנתקלתי מספר פעמים בעורכי דין שאינם מודעים לחשיבותו של ניהול כרטיס לקוח במערך הנהלת החשבונות שלהם מצאתי לנכון להביא את המידע הנ"ל לתשומת לבכם.

איו לראות במכתבי זה ובמידע בו ייעוץ או חוות דעת ובכל מקרה מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון בכל הקשור לחוקים, תקנות ונהלים של רשות המיסים וכל רשות אחרת

 

על פי הוראות מס הכנסה (ניהול פנקסי חשבונות), התשל"ג – 1973 ותקנות מס ערך מוסף (ניהול פנקסי חשבונות  התשל"ו- 1976),  צריך בעל מקצוע חופשי לנהל את התיעוד של ומערכת החשבונות באחת השיטות הנהוגות המתאימה לאופי העסק והיקפו. עורך דין הינו בעל מקצוע חופשי.

על עורך הדין לרשום ולנהל את הספרים והמסמכים הבאים:

1.ספר תקבולים ותשלומים.

2.כרטיס/ספר לקוח, עבור כל אחד מלקוחותיו, כמפורט בסעיף 3 להוראות.

3.קבלות.

4.חשבוניות מס.

בסעיף 3 שבתוספת ה' מוגדר מה וכיצד ירשם "בכרטיס הלקוח", כאמור: עבור כל לקוח ינהל עורך הדין חשבון הוא כרטיס הלקוח ובו ירשמו כל התקבולים והתשלומים שבוצעו בעינינו של הלקוח.

הוראות ניהול פנקסי החשבונות הן משותפות למס הכנסה ולמס ערך מוסך.

חלק מעורכי הדין אינם מודעים לחובה לנהל את כרטיסי הלקוח בהתאם לציפיות ולדרישות של מפקחי מס הכנסה ומבקרי מע"מ.

אי ניהול כרטיסי לקוח עלול להיות עילה לפסילת ספרי הנהלת החשבונות של העסק על ידי מס הכנסה או מע"מ, וכתוצאה מכך עורך הדין צפוי להיענש בכל הסנקציות הנובעות מכך.

לפני שנים נהגו עורכי הדין לנהל את כרטיסי הלקוח על גבי כרטיסיות קשיחות השמורות בקופסא בסדר אלפביתי. לאחר כניסת המחשב למשרדם של עורכי דין רבים עברו לנהל את החשבונות שלהם עזרת תוכנה בה נרשם המידע בכרטיס הלקוח תוך כדי רישום והפקת החשבונית או רישום ההוצאה בתוכנה.

המשתמשים בתוכנה להנהלת חשבונות חייבים לבדוק:

א.      שהתוכנה, קיבלה אישור רישום על ידי מס הכנסה.

ב.      שהקבצים בהם נשמר המידע מאובטח על ידי סיסמה ואין אפשרות לגישה ישירה למשתמשים במחשב.

מקובל לנהל כרטיס לקוח באחד משתי הצורות:

1.      כרטיס  לקוח  רחב בו מרוכזות העמודות על הכנסות והוצאות, הכרטיס מכיל את כל התנועות הכספיות שנעשו ונרשמו בעניינו של הלקוח תקבולים ותשלומים. הכרטיס מחולק לעמודות המקובצות לשתי קבוצות העמודות הימניות הכוללות את ההכנסות והעמודות השמאליות הכוללות את ההוצאות.

2.      כרטיס לקוח בו מרוכזות העמודות לפי סוג הוצאה חובה בצד זכות., הכרטיס מכיל את כל התנועות הכספיות שנעשו ונרשמו בעניינו של הלקוח תקבולים ותשלומים. הכרטיס מחולק לעמודות לפי סוג התנועה הוצאות לקוח, פיקדון, שונות כשלכל סוג מופיעים זה לצד זה ההכנסות כחובה וההוצאות כזכות, בסיכום הכרטיס יש שורה של יתרה כך שהמשתמש יכול לראות את היתרות בכרטיס הלקוח, לדוגמה אם נתקבל סה"כ בפיקדון 10,000 ₪ ושולמו מתוך הפיקדון סך של 7,000 ₪ יראה הלקוח גם יתרה של 3,000 ₪.

 

 

הודעה זו נועדה לידיעה בלבד ואין לראות בתכנה מתן יעוץ או חוות-דעת.

 

הכותב הינו מנכ"ל של עדי מערכות מידע, בית התוכנה המפתח ומשווק את התוכנה

עדי לניהול במשרד עורכי דין

 




תגובות חברי הקהילה   (0 תגובות)
אין תגובות
2009 © עורכי דין - ReadLaw כל הזכויות שמורות ל